Hvad du ikke kan undgå, når du markedsfører dig på Instagram eller Facebook
Du skal være aktiv på din egen profil
Vil du gerne opnå flere følgere og interaktion på din (selvfølgelig vil du det🤩).
Det er nødvendigt, at du er aktiv på din egen profil – lægge opslag op, besvare beskeder og svare på kommentarer.
Du skal også være aktiv over for andre profiler
Men du skal også være aktiv ”ud af til” – like og skrive kommentarer til andres opslag, følge andre profiler (dem du finder inspirerende).
Det vil også være en god ide, at tagge andre når du selv lægger opslag op.
Samarbejder og konkurrencer
Samarbejder og konkurrencer kan med fordel også være vejen frem, men du risikerer, at de følgere du opnår den vej, hurtigt er væk igen. Desuden ender mange af disse følgere med, at blive ”sovende” følgere og det gør intet godt for din rækkevidde.
Økonomisk markedsføring
Det vil også være en rigtig god ide, at finde ud at hvor meget du vil bruge økonomisk på at markedsføre dig eller i hvert fald overveje det – fx kan du sige x% af din omsætning.
Promovering og booste
Brug dem på at promovere og booste på de sociale medier, så potentielle kunder finder ud af at du overhovedet eksisterer. Det er den lidt hårde måde, men du sikre på den anden side, at få følgere, der ønsker at følge dig.
Målgruppe
Når du promoverer eller booster, er det meget vigtigt, at du i den forbindelse opretter en målgruppe, der passer til din virksomhed. På den måde får du mest ud ad dine annoncer.
Lyder det spændende, men lidt uoverskueligt, så er du kommet til det rette sted – skal jeg hjælpe dig videre?