Skip to main content
0
Uncategorized

3 brølere der er skyld i, at du ikke lykkedes på SoMe

By februar 5, 2024juni 13th, 2024No Comments

1. Inkonsistent eller urelevant Indhold

Du poster indhold, der ikke er i overensstemmelse med dit brands identitet, målgruppeinteresser eller indholdstemaer. Du er inkonsistens og poster hist og pist – nogle uger 1 opslag og andre gange poster du 3 opslag på en dag. Det forvirrer algoritmen og dine følgere – og kan føre til potentielt tab af følgere.

Hvorfor det er en brøler: Dine følgere er tiltrukket af dit brand af en grund. Ved at poste irrelevant eller inkonsistent indhold risikerer du at din målgruppe mister deres interesse. Konsistens i både kvalitet og frekvens er nøglen til at opbygge og vedligeholde en loyal følgerskare og samtidig hjælpe algoritmen til at hjælpe dig.

2. Ignorering af engagement

Du reagerer ikke  på kommentarer eller beskeder fra dine følgere/dit community eller at negligere opbygningen af relationer gennem interaktion. Måske fordi du glemmer det eller fordi du tænker, at mine følgere skal tro, at jeg har travlt – men det er en kæmpe fejl.

Hvorfor det er en brøler: Engagement er afgørende på sociale medier. Ignorering af dine følgeres forsøg på interaktion kan give indtryk af, at du ikke værdsætter dem, hvilket kan føre til et fald i engagement og følgere. Aktiv interaktion styrker dit community og brandloyalitet. Det er vigtgigt at du også selv er opsøgende og skaber engagement på andre profiler, der er relevante for dig.

3. Brug af de forkerte hashtags

Du anvender for mange irrelevante eller generiske hashtags i et forsøg på at opnå bredere eksponering. Eller omvendt, ikke at bruge hashtags overhovedet.

Hvorfor det er en brøler: Når du er en lille virksomhed kan korrekt brug af hashtags forbedre dit indholds synlighed væsentligt og tiltrække nye følgere. Misvisende eller manglende brug af hashtags kan begrænse dit opslags rækkevidde eller tiltrække den forkerte målgruppe. Det er vigtigt at finde en balance og bruge målrettede hashtags, der appellerer til din specifikke målgruppe og brug gerne 30 stk.

Disse brølere er vigtige at undgå for at sikre, at din SoMe-strategi er effektiv og bidrager positivt til dit brands online tilstedeværelse. Ved at fokusere på kvalitetsindhold, engagement med følgere, og strategisk brug af hashtags kan du undgå disse faldgruber og skabe en stærkere forbindelse med dit publikum.

God fornøjelse:-)

Se også hvordan du optimerer din profil